KOLEKCE LOUIS VUITTON TRAVEL BOOK SE NYNÍ ROZRŮSTÁ O SVAZKY VĚNOVANÉ HAVAJI, MEXIKU A TOKIU

V KVĚTNU 2017 VYCHÁZÍ V EDICI LOUIS VUITTON TRAVEL BOOK TŘI NOVÉ TITULY. LOUIS VUITTON TRAVEL BOOK JE KOLEKCE KNIH S ILUSTRACEMI A TEXTY UMĚLCŮ Z CELÉHO SVĚTA. KOMIKSOVÝ KRESLÍŘ ESAD RIBIĆ POJÍMÁ HAVAJSKÉ OSTROVY SVÝM TYPICKÝM ŽIVELNÝM A REALISTICKÝM STYLEM. NICOLAS DE CRÉCY VYKRESLUJE MEXIKO JAKO BAROKNÍ, HOREČNATĚ PULZUJÍCÍ ZEMI PLNOU POEZIE. EBOY, PIONÝŘI PIXEL ARTU, SE VYDÁVAJÍ HLEDAT SAMOTNOU DUŠI TOKIA.

039091h

U PŘÍLEŽITOSTI CELOSVĚTOVÉ PREMIÉRY TĚCHTO KNIH PROBĚHNE I SPECIÁLNÍ VÝSTAVA: KRESBY NICOLASE DE CRÉCY Z TRAVEL BOOK MEXICO SE NA PODZIM PŘEDSTAVÍ V MUZEU MODERNÍHO UMĚNÍ V MEXICO CITY.

Edice Louis Vuitton Travel Book je pozvánkou na skutečné i virtuální cesty obohacené o intelektuální stimulaci a výjimečné okamžiky. Na stránkách těchto reprezentativních publikací naleznete ilustrace slavných umělců i začínajících a talentovaných výtvarníků, kteří vyprávějí příběhy měst a zemí, které navštívili. Dozvíme se prostřednictvím jejich „očí“ leccos o architektuře, tom zvláštním světle, které každé místo má, stejně jako o životech místních obyvatel. Edice Travel Book navazuje na úspěšnou edici Louis Vuitton Carnets de Voyage, které téměř dvacet let nabízela dobrodružství a zážitky viděné optikou několika výjimečných ilustrátorů a akvarelistů. Travel Book nabízí nový, moderní pohled na cestování a zaměřuje se na odlehlá a divoká místa, stejně jako na města, která nikdy nespí.

Limitovaná edice 30 kusů každého z nových titulů edice bude – očíslovaná a s podpisem autora – ke koupi ve vybraných obchodech Louis Vuitton.

Každý umělec dostal zadání zpracovat místo, kde nikdy předtím nebyl. Dostává se do konfrontace s neznámem, které ho stimuluje k objevování. Tam, kde to neznáme, máme tendenci vnímat vše ostřeji a rádi se necháme překvapit něčím novým nebo něčím, co známe, ale rádi se s tím opět setkáváme. Vize místa jako prázdného plátna či nepopsaného listu, který je inspirací ke komentářům, které mohou být narativní, něžné, satirické či pitoreskní.

Umělci však jdou za hranice obrazu – kolekce přesahuje daleko za bohaté estetické horizonty moderního umění. Zpodobněné tvůrčí světy jsou velmi rozmanité – na svých cestách umělci zavítali do různých koutů světa a měli zcela volnou ruku při výběru média. Proto zde najdeme kresbu, malbu, koláž, moderní umění, komiks nebo manga. Některé originální umění, které se zrodilo na těchto cestách, ať již figurativní nebo aluzivní, se dostalo i do soukromých sbírek Louis Vuitton a představuje vítaný přírůstek, který rozšíří škálu uměleckých pohledů na svět, kterou tyto sbírky představují.

Limitovaná edice 30 kusů každého z nových titulů edice bude – očíslovaná a s podpisem autora – ke koupi ve vybraných obchodech Louis Vuitton. Od května 2017 si můžete přečíst exkluzivní rozhovory s umělci na webových stránkách louisvuitton.com na sociálních sítích Louis Vuitton.

ESAD RIBIĆ HAWAII

Esad Ribić kreslí od útlého věku – sám si nepamatuje, v kolika letech začal. Kreslí vždy levou rukou, s níž i píše. Jeho učitelé se ho nesnažili předělat na praváka. Na základní škole jeho obrázky zdobily stěny třídy. Na střední škole byl díky nim velmi populární. Rodičům se dostalo doporučení, aby ho poslali na střední školu, takže Esad nastoupil na Institut užitého umění v Záhřebu. Škola se nacházela v jednom z křídel elegantní budovy Muzea výtvarného umění, na jednom z nejkrásnějších náměstí ve městě.

TravelBook Hawaii Face AD

Esad si za svůj obor vybral grafiku – miloval komiksy (chorvatsky stripovi) – v podstatě se z nich naučil číst. Na začátku svého druhého ročníku mu bylo nabídnuta stáž v záhřebském Studiu animace, kde si svým kreslířským umem brzy získal skvělé jméno. Esad tam zůstal pracovat i po škole. Následně se zapsal i na záhřebskou Akademii výtvarných umění, ale to ho nebavilo. V té době byla v módě abstrakce, ale Esad měl raději klasickou malbu. Do školy moc nechodil, ale to nevadilo, protože animátorská studia Zagreb Film a Croatia Film jela na plnou kapacitu (zejména díky mezinárodnímu úspěchu filmů The Little Flying Bears a Lapitch the Little Shoemaker). Ve svém volném čase se bavil komiksy. Bohužel však docházelo také k rozpadu Jugoslávské federace, a posléze se rozpadla i tato studia. Mladý umělec byl povolán k vojenské službě. Záhy vypukla válka. Poté, co bylo obnoven mír, Esad Ribić, společně s kamarádem Miljenko Horvatićem, vydal knihu komiksů. Zaslali ji německému časopisu Gespenster Geschichten, který se ji rozhodl publikovat. Poháněni prvotním úspěchem mladí ilustrátoři zaslali své portfolio do Spojených států. S nabídkou spolupráce se jim ozvalo malé nakladatelství Antarctic Press z Texasu. Esada si záhy povšimlo i nakladatelství DC Comics, dvojka na trhu komiksů v USA. Mladý Chorvat pro DC Comics ilustroval komiks Four Horsemen s texty Roberta Rodiho.

039011h

To v podstatě odstartovalo jeho mezinárodní kariéru. Dostal příležitost kreslit pro amerického komiksového giganta Marvel. Znovu spolupracoval s Robertem Rodim na kresleném románu Loki. Mezitím ilustroval přebaly knih a spolupracoval na několika edicích o superhrdinech. Jeho úctyhodná ilustrátorská technika dostala velký prostor v dobrodružném seriálu o severském bohovi Thorovi, který převyprávěl Jason Aaron. V roce 2015 měla premiéru miniseriál Secret Wars, který napal Jonathan Hickman, jeden z hlavních talentů studia Marvel. To Esadovo výsostné postavení upevnilo natrvalo.

039016h

Stejně jako Frank Frazetta (1928–2010), americký ilustrátor, jehož dílo Esad v mládí tolik obdivoval, Esad Ribić aplikuje barvu přímo na papír. Pracuje kombinovanou technikou akvarelu a kvaše – to je jeho charakteristický styl. Díky výjimečnému citu pro mise en scène, oku pro detail a geniální intuici pro barvy jsou jeho kresby skutečnými uměleckými díly.

039035h

NICOLAS DE CRÉCY MEXICO

„Já nenacházím, já hledám!“ tvrdí Nicolas de Crécy, čímž obrací slavný výrok Pabla Picassa. Spisovatel, ilustrátor a malíř, který tvoří již více než dvacet pět let – to je Nicolas de Crécy, autor vícerozměrného díla, které je tak poetické, jak je neobvyklé. Jeho knihy, které hodně čerpají z filosofie, literatury a surrealismu, nabízejí celou škálu grafických a stylistických forem napříč různými žánry (kreslený román, manga, cestopisy, kresby apod.) a technikami (kresba inkoustem, akvarel, tužka, kvaš, pero, křída apod.). Kromě ilustrátorské činnosti vytváří Nicolas i umělecká díla – malby, plastiky a rytiny.

TravelBook Mexico Profil AD

Čerpá z různých oblastí své vlastní tvorby, inspiruje se, aby jeho umělecké nápady a postoje byly vždy originální. Nicolas se narodil v roce 1966 ve francouzském Lyonu. Studoval různé umělecké techniky a proslavil se svými kreslenými romány. V roce 1991 mu nakladatelství Humanoids Inc. vydalo první knihu Foligatto, která je významně ovlivněna Beckettem. Kniha získala Cenu pro nejlepšího umělce na festivalu Athis-Mons. Nicolas nikdy nepřestal rozšiřovat své umělecké horizonty a objevovat všechny narativní a formální styly. Typickým zástupcem jeho barokního období je cyklus The Celestial Bibendum o třech svazcích; věnoval se také sžíravé satiře v cyklu Léon La Came, jehož druhý díl v roce 1998 získal cenu Alph-Art za nejlepší album; dále v jeho tvorbě najdeme i příběhy beze slov (Prosopopus, Salvatore). Kromě kreslených románů se Nicolas de Crécy věnuje i ilustrování knih pro děti (La Nuit du Grand Méchant Loup, Le Roi de la Piste), cestopisů (Carnets de Kyoto), osobnějším ilustrovaným textům (New York-sur-Loire, Des Gens Bizarres, Cafés Moulus), autobiografickým kresbám (Journal d’un Fantôme) a žánru manga (La République du Catch, vyšlo v japonském časopise Ultra Jump v roce 2015). Nicolas byl také prvním autorem kresleného románu o Louvre (Période Glaciaire, 2005); původní kresby byly v tomto proslulém muzeu vystaveny v roce 2009.

039088h

Nicolas byl v roce 2008 rezidentním umělcem ve Vila Kukoyama v Kjóto. Navázal na svoji dřívější spolupráci s japonskými výtvarníky a vznikla celá řada projektů, například Artbook (2014) ve spolupráci s Taiyō Matsumoto.

039100h

Dílo Nicolase de Crécy je často překládáno do jiných jazyků a vystavováno v Evropě, v USA a Japonsku. V roce 2016 vyšla u nakladatelství MEL Publisher výpravná monografie díla Nicolase de Crécy. Ve stejném roce se konala jeho samostatná retrospektivní výstava v síni Le Quartier v Quimperu. Jedna část této výstavy byla věnována jeho technice a tvůrčím procesům, zatímco druhá byla poctou Paulu Wittgensteinovi (1887–1961), bratrovi slavného filosofa Ludwiga a klavírnímu virtuosovi, který ve válce přišel o ruku. Le Manchot Mélomane je Wittgensteinův portrét od Nicolase de Crécy.

039131h

Nicolas de Crécy má umělecké a životní motto: „nechte se překvapit a překvapujte sami sebe“.

EBOY TOKYO

„Proč pixely? Protože je tam tlačítko ‚Zpět‘!“ říká Kai Vermehr a dodává: „A protože každá digitální kopie je úplně stejná jako originál. Originál si můžeme nechat.“  Tato klíčová idea v podstatě vypovídá o eBoy a jejich vztahu k umění a technologiím. Jejich díla lze nekonečněkrát reprodukovat – výsledek je vždy do nejmenšího detailu stejný, máte k němu přístup odkudkoliv – tedy minimálně od té doby, kdy už má každý internet. Produkce eBoy je moderní a originální. Stejně jako eBoy.

TravelBook Tokyo Profil AD

Příběh těchto průkopníků pixel artu se začal psát v roce 1997, pár let po pádu berlínské zdi a sloučení města. Svend Smital a Steffen Sauerteig jsou z bývalého Východního Berlína, a Kai Vermehr pochází ze Západního Berlína. Poprvé se setkali v kancelářích známé designérské agentury MetaDesign. Následovaly video-herní mejdany po síti a touha dělat něco nového a originálního. Nikdo v té době ještě nebyl slavný díky tvorbě pixel artu – eBoy se rozhodli stát se mistry tohoto žánru. A nyní, o dvacet let později, tomu tak je. eBoy tvoří své pixelové umění napříč různými doménami. V cyklu Pixorama a částečně sbírkové knize stejného jména (2008) nalezneme rozpixelované obrazy měst jako je San Francisco, Rio de Janeiro, Berlín a Paříž. Jejich dílo se také často objevuje na stránkách prestižních časopisových titulů: M, časopisu deníku Le Monde, The Guardian, Time, The Wall Street Journal, Wired a Der Spiegel. eBoy také tvoří na reklamní zakázky pro celou řadu velkých značek: Adidas, PlayStation, Renault, Paul Smith, Coca-Cola a Google, mimo jiné. eBoy stvořili barevné figurky Peecols, kabelky, plakáty a další předměty.

039203h

Smital a Sauerteig dodnes žijí v Berlíně, ale Vermehr se z Berlína přestěhoval nejprve do Vancouveru a v současnosti žije v Los Angeles. Ale to nikterak nepoznamenalo jejich společné fungování: „Když jsem ještě žil v Německu, mluvili jsme spolu pracovně asi tak stejně často jako nyní,“ potvrzuje Vermehr. Celý tvůrčí proces až do okamžiku, kdy je projekt hotový, je stále stejný. U velkých projektů je to až několik měsíců. Datové soubory se sdílejí přes Dropbox, vyhledávání funguje v Google Maps, Google Images, Flickr, atd. A samozřejmě spousta hodin na chatu. Jeden eBoy je vždy manažerem projektu (tato role putuje) – stará se o soubor s masterdaty pro Photoshp a zapracovává věci, které posílají zbylí dva partneři.

039241h

Tvorba eBoy se nedá označit za „kresby“, ale je lidem na první pohled povědomá, protože se v ní objevují různé vlivy a inspirace z reklamy, videoher, regálů supermarketů, stavebnic Lego, časopisové typografie apod. Rozpixelované obrázky jsou na první pohled jednoduché, ale zároveň mají i svoji charakteristickou komplexitu – jsou abstraktní a zároveň blízko realitě do té míry, že často rozpoznáváme tváře těch, kteří na nich jsou – stejně jako v této publikaci Travel Book Tokyo. Hravý vesmír eBoy má ale také své nároky – je impresionistický a pointilistický, ale také systematický, téměř matematický, dalo by se říci. Zkrátka a dobře – je zcela jedinečný.

LOUIS VUITTON TRAVEL BOOK

Travel Book Hawaii od Esada Ribiće vychází ve dvou jazykových verzích (ve francouzštině a angličtně). Travel Book Mexico od Nicolase de Crécy vychází ve třech jazykových verzích (ve francouzštině, angličtině a španělštině). Travel Book Tokyo od eBoy vychází ve francouzštině, angličtině a japonštině. Každý titul obsahuje biografii autora, jeho cestovní deník (travelog), komentáře a popisky děl.

V každém výtisku je 100 až 120 originálních ilustrací.

Formát à l’italienne: 28 x 19 cm / 11 x 7.5 palce.

Šestibarevný tisk, sítotisk, textilní vazba se záložkou.

V prodeji v síti obchodů Louis Vuitton, ve vybraných knihkupectvích a na louisvuitton.com.

Cena: 45€


LIMITOVANÁ EDICE TŘICETI ČÍSLOVANÝCH VÝTISKŮ S PODPISEM AUTORA

Nové svazky edice Travel Book vycházejí v limitované edici třiceti číslovaných výtisků a v prodeji budou výhradně ve vybraných obchodech sítě Louis Vuitton. Kniha má formát 39 x 26,5 cm; je tedy větší než běžná kolekce. Je vázaná v kůži. Kniha je tištěna na papíře Freelife Vellum a opatřena speciálním kazetovým pouzdrem v barvách dané destinace. Limitovaná edice Travel Book Hawaii obsahuje také speciální pětibarevným digitálním sítotiskem tištěný grafický list od Esada Ribiće na papíře Fabriano 100% Cotton Velluto. Grafické listy byly vytištěny v dílně Agence Dupli Media v Paříži v únoru 2017.

Limitovaná edice Travel Book Mexico obsahuje originální litografii od Nicolase de Crécy, která je vytištěna na papíře Vélin de Rives. Tisk provedl Atelier Michael Woolworth v Paříži v únoru 2017.

Limitovaná edice Travel Book Tokyo obsahuje sítotiskem tištěný grafický print od eBoy. Grafický list je vytištěn a papíře Munken Polar. Grafický list vytiskl Atelier Silium v únoru 2017.

Kazetové pouzdro a kožená vazba – zhotoveno v nejvyšší kvalitě v dílnách Opus Manu Factum v italské Padově.

Všechny výtisky jsou číslované a vlastnoručně podepsané umělcem.

Ceny na vyžádání.


LOUIS VUITTON NAKLADATELSKÁ ČINNOST

Louis Vuitton působí jako nakladatel svých vlastních knih již přibližně patnáct let. Dnes se pyšní katalogem již více než stovky titulů, včetně třech sbírek věnovaných čistě tématu cestování: edice cestovních průvodců City Guide, Travel Book a Fashion Eye (fotografická alba). Louis Vuitton také vydává bohatě ilustrované a výpravné publikace ve spolupráci s několika mezinárodními vydavatelstvími, a také umělecké knihy v limitovaných edicích číslovaných výtisků s podpisem umělce. Tyto se prodávají výhradně v síti značkových obchodů Louis Vuitton.

Knihy se těšily v historii značky Louis Vuitton vždy výsadnímu postavení. Gaston Vuitton (1883-1970), vnuk zakladatele, byl sám vášnivým bibliofilem a osvíceným nakladatelem vzácných tisků. Založil tři bibliofilské společnosti a vedl živou korespondenci s vydavateli, ilustrátory i autory své doby.

Redakce
Autor: Redakce
O autorovi
Radost, štěstí a peníze nejsou jen pro vyvolené. Jsme online magazín, který Vám pomůže v osobním růstu. Podporujeme každého s chuťí pohnout svým životem.