Jana DičkováMilí čtenáři,

V mém prvním článku jsem Vám dodávala odvahu učinit rozhodnutí, které Vám změní Váš život,Vaši finanční situaci a naplní Vaše sny o tom stát se milionářem.

Samozřejmě je důležité učinit to první rozhodnutí – být připraven na to změnit svůj život, druhým krokem je změnu učinit. A jak?

V první řadě, musíte věřit tomu, čeho chcete dosáhnout. Pokud chcete tedy podnikat, musíte věřit tomu, že obor, ve kterém chcete podnikat je pro Vás ten pravý, máte v něm zkušenosti a věříte v jeho úspěšnost.

Pak musíte učinit další kroky k realizaci svého snu.

Jsou lidé, kteří udělali radikálního změnu ve svém životě, prostě odešli ze stávajícího zaměstnání a z nuly a ze dne na den začali budovat svou firmu.

Pak jsou ale lidé, kteří při svém současném zaměstnání postupně rozvíjeli svou firmu a ve chvíli kdy už se business rozjel takovým způsobem, že ani nemohli obojí současně plně zvládat, skončili s dosavadní prací a plně se začali věnovat svému snu.

Nemohu Vám říci, zda první nebo druhá možnost je ta správná a druhá špatná.

Znám případy kdy mí přátelé v emotivním rozpoložení podali výpověď v práci, s tím, že konečně budou svými pány a založí si vlastní firmu a upřímně nedaří se jim nejlépe.

Pak znám případy, kdy si lidé se stávající práci rozjeli ještě podnikání a zpravidla to skončilo psychickým i fyzickým vyčerpáním a nakonec podnikání vzdali.

Co ale měly obě tyto skupiny společného, bylo to, že dle mého názoru neměly plán, ani dostatečné zkušenosti či kontakty.  Prostě to vzali za špatný konec .

Nejprve nainvestovali do reprezentativní kanceláře, luxusních webových stránek, ale zákazníci se nehrnuli.

To je bohužel nejčastější chyba, zadlužit se v začátku podnikání tím, že chceme mít perfektní zázemí a všechno dokonalé dle našich představ.

A přitom řada lidí vybudovala svou společnost v podstatě doma z obýváku. Na to skvělé zázemí si nejprve musíme vydělat.

Proto Vám radím, začínejte postupně nejprve s málem, jak pravdivé je přísloví „nemusí pršet, stačí když kape“. Nemusíte se ihned zadlužovat megalomanskými projekty, stačí mít jednu židli a počítač a ten správný nápad.

Nenechte se odradit počátečním neúspěchem. Zpravidla nikdo není v prvním roce či dvou v podnikání úspěšný. Za úspěch lze považovat to, když v této zmíněné době dokážete vydělat na své náklady.

Pokud toto dokážete, věřte, že se dále bude Vaše podnikání již jen rozvíjet a brzy vyděláte mnohem víc.

Pokud se dostanete do finančních problémů z důvodu neúspěšnosti, nehledejte řešení v dalších půjčkách jenom proto, abyste se nevzdávali svého snu, i takové případy znám a nekončí dobře. Zoufalí lidé dělají zoufalé činy. Zkuste se zastavit a přemýšlet kde jste na začátku udělali chybu, a tam se vraťte a začněte znovu, tentokrát ale jinak nebo si připusťte, že jste si vybrali špatný obor či že ten Váš úžasný nápad prostě nemá využití.

Co je ale nejdůležitější v tom abyste byli úspěšní, je opravdu ve svůj úspěch věřit a být o něm přesvědčen.

Nenechte své emoce ovládat Vaše myšlení při počátečních problémech nebo při stagnaci v businessu. Vaši partneři, či klienti takové chování vycítí a i v nich to samozřejmě vyvolá nedůvěru.

Myslím, že základní problém tkví v našem přístupu k životu, mluvím samozřejmě opět o české povaze.

Všichni známe anglickou zdvořilostní fázi „How are you“, kterou začíná každý cizinec telefonát s námi a my zdvořilostně odpovídáme také frází, že se máme dobře a jak se má on.

Pokud ale komunikujeme mezi svými krajany, často se chováme jinak. Ikdyž jdeme na zdvořilostní návštěvu či večírek, často na otázku „jak se máš“ reagujeme souvislým monologem na téma, jak se nám nedaří ani v práci, ani doma a že vlastně ani zdravotně se necítíme dobře.

Zkuste v tomto své myšlení změnit, stejně tak, jako když se Vás někdo zeptá, jak se máte, odpovězte, že dobře, funguje to v podstatě jako samoléčba. Proto i na prostou otázku jak jdou obchody, nikdy neodpovídejte negativně, jednak negativní informace se šíří ještě rychleji než ty pozitivní a jednak sami tím neupadnete do depresí.

Proto se snažím takto pozitivně smýšlet každý den, dříve pokud jsem byla vytížená a vydělávala více peněz, stěžovala jsem si, že nemám čas na rodinu a koníčky. Když jsem vydělávala méně a trávila více času doma, stěžovala jsem si zase, že bych chtěla více peněz.

Má rada zní:

Berte si z každé situace jen to pozitivní a to je nejdůležitější. A pokud si opravdu potřebujete postěžovat, svěřte se pouze svým nejbližším.

 

V příštích dílech se zaměříme na velmi důležitou, ale také mnohdy opomíjenou byznys etiketu.  

 

Své dotazy a prosby o radu, můžete Janě psát na:

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. 

 

Autor: Jana Dičková


Jana Švecová (Dičková) 

I přes svůj nízký věk a pouze se střední školou se dokázala prosadit ve velkém světě businessu.

Má za sebou 12 let zkušeností z oblasti automobilismu, marketingu, hotelnictví, event managementu, ale i umění.

Po kariéře ve velkých nadnárodních společnostech zakotvila v oblasti event managementu a nyní působí jako Executive Director a Senior Event Manager v přední eventové agentuře a marketing Manager ve společnosti svého přítele.

Ve volném čase podporuje kulturní dění v obci kde žije – vede pěvecký soubor, tančí , podporuje kulturní akce a moderuje. Se svým přítelem tráví většinu času v sedle motocyklu.

V současné době pracuje z domova, pomáhá v businessu svému partnerovi  a stále hledá nové projekty, které by ji posunuly dál.

Jana je tím pravým člověkem, který Vám poradí jak se postavit na vlastní nohy, jak bez zkušeností prorazit ve světě businessu, či jak se vyrovnat s různými situacemi a emocemi na pracovišti.

 

 Autor: Jana Švecová

Redakce
Autor: Redakce
O autorovi
Radost, štěstí a peníze nejsou jen pro vyvolené. Jsme online magazín, který Vám pomůže v osobním růstu. Podporujeme každého s chuťí pohnout svým životem.