Je mu 24 let a za 4 roky podnikání získal tolik zkušeností, že by se za ně nemusel stydět ani podnikatel, který podniká 20 let. Dokázal se svou průbojností dostat přes krach i dluhy a nyní je majitelem úspěšné mediální společnosti, která na českém trhu obstojně konkuruje zažitým agenturám. Dámy a pánové, toto je příběh notorického podnikatele Petra Růžičky a jeho společnosti Petr Růžička Media Group.

DSC 0106

O PETR RŮŽIČKA MEDIA GROUP SLOVY PETRA RŮŽIČKY

Videoprodukcí je celá řada a většina z nich dělá video velmi obecným způsobem, nafouknuté ceny, málo kreativity. My jsme mladá kreativní parta lidí, která to do začátků otočila a rozhodla se pro lowcostový model, tedy děláme přijatelná videa za zajímavé a atraktivní ceny. Naše videa mají nezaměnitelný rukopis, atraktivní hudební podkres, zajímavé netradiční záběry. Střih, obsazení herců, vymyšlení scénáře, výběr lokalit, včetně interiéru nebo exteriéru, to vše je součástí našeho osobního přístupu. Pro klienta to znamená, že od nás dostane kompletní službu, která začíná na skvělých cenách, ale pokud se rozhodne, že chce do videa zainvestovat více, dokážeme pro něj vybrousit diamant.

Naše společnost funguje 2 roky a převážně se zaměřujeme na oblast online marketingu, tzn. sociální sítě, nákup médií a video, které tvoří asi 50% naší činnosti a pořádání eventů. Vytváříme též vlastní pořady a projekty. V týmu máme 6 lidí, 2 kameramany, 2 střihače. Já mám na starost administrativu, obchod, klienty, zkrátka vše co se výkonného fungování týče.

1) JAKÁ BYLA TVÁ ŽIVOTNÍ CESTA AŽ DOSUD?

V 19ti letech jsem se po střední škole na přání rodičů přihlásil na vysokou školu VŠCHT. Měl ze mě být chemik, potravinář. To že jsem nyní byznysman, podnikatel je mým vývojem po mých 20 letech, kdy jsem po roce studia, při kterém jsem si už pohrával s myšlenkou, že bych chtěl dělat obchod, VŠCHT opustil a nastoupil do slevového portálu. Od začátku mé kariéry pracuji na IČO a po jednom slevovém portálu následoval druhý, pak mediální dům a poslední práce před vlastním podnikáním byla pro TV NOVA.

DSCN2584

Začátek mého podnikání odstartoval neúspěchem, to je potřeba zmínit. Jednalo se o projekt podobný dnešnímu, který byl ale zaměřen pouze na automobilový průmysl. Ten ztroskotal a já skončil s velkými dluhy na pokraji existenčních problémů, které lidem opravdu nepřeji. Upřímně nevěděl jsem, zda chci ještě vůbec podnikat.

Konkurenci neřeším, protože zkrátka žádnou nevidím...

Nicméně v hlavě se mi zrodila myšlenka projektu PRMG, ve kterém jsem na rozdíl od prvního, jen já - bez společníka. Chtěl jsem dál pokračovat videem a zároveň rozšířit služby v oblasti médií a reklamy. Z předešlého projektu mi zůstala asi třetina klientů a já tak PRMG nestartoval úplně od nuly, co se zákazníků týče. Zato s velkými dluhy, které se mi podařilo během roku smazat, už jen protože jsem splácel vším, co jsem vydělal. Rok je většinou právě ta doba, kdy to většina lidí vzdá a přestane přemýšlet, začnou chodit třeba na brigády, aby mohli splácet, ale to je do výšin nevystřelí. Nyní děláme převážně pro klienty z ČR, mezi naše zákazníky patří ale i globální velké společnosti z oblasti hotelnictví, IT a automobilového průmyslu. Zkrátka chytli jsme vlnu poptávky po video prezentacích, za což velmi vděčím našim dvorním kameramanům Filipovi Pavlíkovi a Petrovi Honcovi, kteří mají svůj projekt Horizon Production jehož jsem partner.

1

2) JAK OVLIVNIL ROZKOL S TVÝM PŘEDCHOZÍM SPOLEČNÍKEM NAVAZOVÁNÍ SOUČASNÝCH OBCHODNÍCH VZTAHŮ?

Velmi. Dříve jsem velmi aktivně pomáhal každému, kdo si řekl o pomoc. Několikrát se mi to ale šeredně vymstilo a nyní si dávám velký pozor, koho s kým propojuji, komu dávám svůj čas a s kým spolupracuji. Nemám zapotřebí dělat s kýmkoliv a za každou cenu, to je dobré si uvědomit. To pak vede například i k tomu, že reálně odmítám zakázky, s kterými nejsem osobně ztotožněný.

3) CO BYL IMPULZ K TOMU ZAČÍT S TÍM, CO DĚLÁŠ?

Proti velkému odporu mých rodičů, kteří mě odjakživa učili klasický směr střední -> vysoká -> zaměstnání, jsem chtěl začít dělat věci sám, aby za mnou bylo něco vidět. Velkým motivátorem je úspěch, který mám velmi rád, inspirace od lidí, kteří jsou na stejné vlně a samozřejmě peníze, protože ten, kdo nepodniká kvůli penězům, to nedělá pro sebe.

4) JÍT PROTI PŘESVĚDČENÍ RODIČŮ STOJÍ HODNĚ SIL, ŽE?

Stálo mě to hodně nejen sil, ale i negativních myšlenek. Byl jsem velmi negativní uzavřený člověk, který byl předhazovaný okolí jako neideální. Trvalo, než jsem se s tím vyrovnal, nyní už se nad tím jen usmívám. Jsem díky tomu zastáncem tvrdší stránky života, některých svých rozhodnutí lituji, ale to asi každý. Na druhou stranu je vidět, že mě vše posunulo správným směrem.

5) CO V BYZNYSU NEMÁŠ RÁD?

Jsou to slova jako průměrný, obecný, všichni, nejde, trend. Trendy neexistují a jsou uměle nastavovány.

DSCN2604

6) KOLIK PODNIKÁNÍ VĚNUJEŠ ČASU?

Nerozlišuji pondělí – neděle. Svůj čas si krájím na 15ti minutové intervaly. Naše práce vyžaduje natáčení takřka kdykoliv, ráno, poledne, večer, v noci. Byznys se dá dělat neustále, v kteroukoliv hodinu. Nyní se již veškerá energie, kterou jsem do PRMG věnoval, pomalu vrací a tak podnikání věnuji okolo 10h denně.

7) CO KROMĚ VIDEA DĚLÁŠ, CO TĚ BAVÍ?

Střídá se u mě období, kdy rád sportuji, chodím na kulturní akce, jezdím na snowboardu, s obdobím, kdy se věnuji zásadně práci. Dělal jsem bojové sporty, hrál jsem basketbal. Hodně čtu knihy o podnikání od méně známých autorů, dále knihy z období 30. let 20 století z období prohibice v Americe a knihy o II. světové válce.

3

8) VĚDĚL JSI VŽDY, ŽE BUDEŠ DĚLAT TO, CO DĚLÁŠ?

Nevěděl, myslel jsem si, že budu právník nebo biochemik. Až z toho všeho co se v mém životě událo, vzniklo to, co dělám.

9) CO BYL TVŮJ CÍL V DOBĚ, KDY JSI ZAČÍNAL?

Vydržet, přežít a nedělat si nic z toho, že vás lidé škatulkovali.

10) KDE BEREŠ MOTIVACI A INSPIRACI PRO TVOU PRÁCI?

Motivace jsem já sám. Neustále myslím dopředu a razím myšlenku, že každý den by měl člověk udělat více než ten předchozí. Podnikání je poslání a vydělané peníze je potřeba využít k dobrým věcem.

Inspiruje mě řada lidí a podnikatelů. Neuznávám tvrzení miliardář = úspěšný člověk.

11) JAKÝ JE PODLE TEBE STAV PODNIKÁNÍ V ČR?

Mladým podnikatelům se dnes neříkají nebo neukazují i zápory podnikání. Dnes tu máme vlnu start-upů, proti kterým obecně nic nemám, ale s nimi přichází i tzv. pseudopodnikatelé a pseudostart-upy, které dávají lidem falešné naděje. Podnikání moc nepomáhá ani legislativa státu.

12) JAK NEJLÉPE BYS POPSAL SVOU POVAHU?

Jsem paličák, extrovert, umíněnec a zároveň pohodář. Hlavně zůstávám sám sebou, rád vyčnívám z davu. Jsem i lehce kontroverzní člověk v odvětví, protože mi chodí různé emaily o tom, jak tady ničíme našimi cenami trhy a dokážeme tak ohrozit agenturu, která je zde na trhu i 15 let. Nejsem typ podnikatele, který si z první výplaty koupí BMW.

IMG 5918

13) CO PLÁNUJEŠ DO BUDOUCNA?

Abych pravdu řekl, žiji tím co je. Po obchodní stránce máme například s tebou v plánu společnou mediální agenturu, chceme udělat agenturu na hostesky a v hlavě máme nápady, které budeme realizovat. Napsal jsem ebook Notorický podnikatel - Kontroverzní obchodník, který brzy uveřejním a dozvíte se v něm můj úhel pohledu na podnikání.

14) CO JE PODLE TEBE ŠTĚSTÍ?

Štěstí je, když ráno vstaneš a děláš to, co chceš. Když k tomu ještě vyděláváš peníze, tak je to ideální. Štěstí je také to, když jsi spokojený po stránce životní, soukromé, podnikatelské.

15) CO JE TVŮJ NEJVĚTŠÍ ŽIVOTNÍ ÚSPĚCH?

To že jsem se se svými problémy dokázal poprat a vypořádat. Naprogramovat se na úspěch. To, že žiji a jsem zdravý.

2

16) JAKÉ JE TVÉ ŽIVOTNÍ MOTTO?

Mám toho více. Když jdeš s davem, tak většinou neuspěješ. Dav sebou táhne všechny možné lidi, kterým stačí málo. Neznám slovo nejde. Každý z nás jsme něčím výjimečný a máme své talenty, které musíme prodat.

17) JAKÝ JE TVŮJ VZKAZ PRO NAŠE ČTENÁŘE/ZAČÍNAJÍCÍ PODNIKATELE?

Podnikání je skvělá věc, je ale potřeba brát v potaz určitá rizika, která nejsou malá. Rozhodně doporučuji nebát se a jít do toho naplno. Nečekejte hned úspěch, to ani nejde a pokud se Vám to ze začátku podaří, může to být krátká etapa, která Vás může naopak zpomalit nebo zničit. Skutečný úspěch přichází vždy časem. Jestli to teď nejde a nepůjde to ani za rok, tak to může jít za rok a půl. Počáteční neúspěch je potřeba brát s nadsázkou a vzít si z něj mnoho zkušeností.

KONTAKTY

Petr Růžička Media Group

Horizon Production

 

Bc. Petr Šafránek
Autor: Bc. Petr Šafránek
O autorovi
Jsem optimista s pozitivním přístupem k životu. Věřím, že každý může dosáhnout svého cíle, ale nejdříve musí nějaký mít. Rád otevírám lidem oči a navádím je na nové cesty. Jsem zakladatel projektu Jak se stát milionářem, který pomáhá lidem ke štěstí, ať je jeho forma jakákoliv.