Znáte rozdíl mezi ® a ™? I na to si odpovíme v dnešním článku o ochranných známkách.

cavallino

Vymahatelnost

Vymahatelnost průmyslových práv, pod která spadá i ochranná známka, je mnohem silnější, jednodušší a rychlejší, než je zvykem v jiných oblastech práva. Získáváte tak velkou konkurenční výhodu oproti těm, kteří ochrannou známku nemají. Snadněji prokážete svá práva, která by kdokoli chtěl porušit, těžit z nich, poškozovat je, snažil by se váš projekt napodobovat, či jinak klamat spotřebitele.

Symbol ® znamená „registered sign“, symbol ™ znamená „trade mark sign“. V principu jde o punc úředně registrované známky.

Užívání symbolů ® a ™

Doplněním vašeho loga o symbol ®, nebo ™ dáváte všem jednoznačně najevo, že dané označení rozhodně neznamená „vezmi si mě“, ale že výhradní právo k jeho užívání již někdo vlastní, nebo si nárokuje.

Symbol ® znamená „registered sign“, symbol ™ znamená „trade mark sign“. V principu jde o punc úředně registrované známky. Použití tohoto symbolu bez skutečné registrace je v některých zemích trestné. V ČR se to může vnímat maximálně jako klamání spotřebitele, ale zakázané to výslovně není.

Pozor na označování symboly ® a ™ v zámoří

Pozornost tomuto označování ochranných známek musí věnovat všichni, kteří hodlají svoji značku propagovat na trzích USA a Kanady. Tam je velice striktně stanoveno, kdo, kdy a jaké označení smí použít. Prohlédněte si americký a kanadský výrobek. Uvidíte sami.

Bez přesného vymezení se úspěch nekoná

Vše výše uvedené platí za předpokladu správné a bezchybné volby rozsahu ochrany. Přihláška ochranné známky proto musí mimo jiné obsahovat přesné vymezení výrobků a služeb, pro které má být daná známka zapsána. O tom více v článku „Úspěch ochranné známky je v rozsahu ochrany“.

Myslete na svůj cílový trh

Dále je nutná volba cílového území, na kterém bude ochrana platná. Můžete se rozhodnout, zda zvolíte ochrannou známku národní (pouze na území jediného státu - ČR), ochrannou známku EU (platí pro celou Evropskou unii) nebo mezinárodní (platí jen ve vybraných státech). 

 

Patentová kancelář
Autor: Patentová kancelářWebsite: http://www.patentovakancelar.cz/
O autorovi
„Zachráníme vám TO, co každého vašeho potenciálního klienta zaujme na první pohled. Když TO nemáte, v podstatě nejste. Bez TOHO si vás všimne málokdo a už téměř nikdo si vás v záplavě ostatních nezapamatuje. Nemá si CO pamatovat a příště vás zase přehlédne. Bez TOHO o vás ani vyhledávač nezavadí. Kdo TO má, má úžasný a doslova hmatatelný náskok před konkurencí. Čím více TÍM zaujmete, tím více k vám proudí peníze. Čím více peněz, tím je TO silnější magnet na ještě větší peníze. Už je vám jasné, CO myslím? Ano, je to vaše OBCHODNÍ ZNAČKA! Vaše letenka do světa úspěchu. Cestujte po něm první třídou s námi. Vaše patentovakancelar.cz"