Je možné, že nápad na podobné označení měl již někdo před vámi. Pokud ano, klesá pravděpodobnost zápisu zásadním způsobem. Pokud ne, obezřetně udělejte vše pro to, aby všichni ostatní po vás v tom už měli jasno. Pro ověření vaší jedinečnosti a prvenství vřele doporučuji udělat nejprve obecný průzkum cílového trhu.

chess

Obecný průzkum trhu

Zadejte svůj název nebo logo do několika různých vyhledávačů a zkoušejte i jeho všemožné mutace. Uvidíte, co na vás vyskočí. Nezapomínejte, že vedle vyhledávání slov, existuje i vyhledávání dle fotografií a obrázků.

Můžete také zjistit, že v nějaké řeči jde o hanlivé označení. Takové významy a další skutečnosti je velmi cenné zjistit co nejdříve. Pokud někomu lidově řečeno polezete do zelí, můžete si do budoucna slušně zatopit. Nevědomost sice hříchu nečiní, ale neznalost zákona neomlouvá.

Bez určitých odborných znalostí je vyhledávání v úředních databázích obvykle komplikovanější a složitější. Výsledek tomu pak i odpovídá.

Známková rešerše

Po obecném průzkumu trhu na shodná a podobná označení je dalším krokem známková rešerše. Jde v ní o zjištění právního stavu určitého označení, prověření zápisné způsobilosti z hlediska existence prioritně starších známek, zjištění známkové aktivity určité firmy, ověření zda a do jaké míry označení porušuje práva třetích osob, apod. 

Orientačně, ale opravdu hrubě orientačně, se o ni můžete pokusit sami v úředních známkových databázích. Ty doporučuji volit s ohledem na území, kde se chystáte svoji značku registrovat. Začněte např. českým Úřadem průmyslového vlastnictví.

Rešeršní služby

Bez určitých odborných znalostí je vyhledávání v úředních databázích obvykle komplikovanější a složitější. Výsledek tomu pak i odpovídá. Pro relevantní výsledky radši doporučuji oslovit některou z patentových kanceláří, nebo přímo úřad. Sice to není zadarmo, ale přínos to jednoznačně má. Navíc je možné i posouzení zápisuschopnosti a dalších parametrů, o kterých jsem se již dříve zmínil. 

Patentová kancelář
Autor: Patentová kancelářWebsite: http://www.patentovakancelar.cz/
O autorovi
„Zachráníme vám TO, co každého vašeho potenciálního klienta zaujme na první pohled. Když TO nemáte, v podstatě nejste. Bez TOHO si vás všimne málokdo a už téměř nikdo si vás v záplavě ostatních nezapamatuje. Nemá si CO pamatovat a příště vás zase přehlédne. Bez TOHO o vás ani vyhledávač nezavadí. Kdo TO má, má úžasný a doslova hmatatelný náskok před konkurencí. Čím více TÍM zaujmete, tím více k vám proudí peníze. Čím více peněz, tím je TO silnější magnet na ještě větší peníze. Už je vám jasné, CO myslím? Ano, je to vaše OBCHODNÍ ZNAČKA! Vaše letenka do světa úspěchu. Cestujte po něm první třídou s námi. Vaše patentovakancelar.cz"