Ochranná známka se dá přihlásit do 1 - 45 tříd výrobků a služeb. Přesné vymezení každé služby nebo výrobku je definováno zařazením do dané třídy podle Niceské dohody. Této části doporučuji věnovat maximální pozornost. Odvíjí se od ní úspěšná budoucnost dané známky. Pokud uvedete nějaký neurčitý obecný údaj, úřad vás může vyzvat k odstranění této formální chyby. Stačí kamkoli do zatřídění uvést třeba slovo „například“ a úřad vám to „hodí na hlavu“.  

Znáte rozdíl mezi ® a ™? I na to si odpovíme v dnešním článku o ochranných známkách.

Jak jsem již uvedl dříve, za ochranné známky se mohou považovat veškerá charakteristická slova, písmena, číslice, kresby, obrázky, tvary, barvy, logotypy, etikety nebo jejich kombinace.

Zvolit správné a přitom zápisuschopné označení vyžaduje promyšlenou akci. Máte-li jasnou představu o svém záměru, máte v podstatě vyhráno. Pak stačí případná korekce s výlukami uvedenými ve článku „Co lze a co nelze mít jako ochrannou známku“. Nezapomínejte na svoji jedinečnost, zato zapomeňte na obecná a popisná slova. Na mezinárodně platné pojmy zapomeňte rovnou právě kvůli jejich obecné srozumitelnosti.

Jedním slovem - JEDINEČNOST. Vaši jedinečnost, která vás odlišuje od ostatních. Jedinečnost vašeho nápadu, kterému jste propadli. Věřte si, vystupte z průměru a přestaňte být anonymními dárci inspirace svým konkurentům! Buďte originální!

V minulém díle Patentové kanceláře jsme si vysvětlili funkci ochranných známek. Dnes je tedy na řadě, podívat se na to, co vše lze jako ochrannou známku použít a zapsat.