Znáte rozdíl mezi ® a ™? I na to si odpovíme v dnešním článku o ochranných známkách.

Jak jsem již uvedl dříve, za ochranné známky se mohou považovat veškerá charakteristická slova, písmena, číslice, kresby, obrázky, tvary, barvy, logotypy, etikety nebo jejich kombinace.

Zvolit správné a přitom zápisuschopné označení vyžaduje promyšlenou akci. Máte-li jasnou představu o svém záměru, máte v podstatě vyhráno. Pak stačí případná korekce s výlukami uvedenými ve článku „Co lze a co nelze mít jako ochrannou známku“. Nezapomínejte na svoji jedinečnost, zato zapomeňte na obecná a popisná slova. Na mezinárodně platné pojmy zapomeňte rovnou právě kvůli jejich obecné srozumitelnosti.

Jedním slovem - JEDINEČNOST. Vaši jedinečnost, která vás odlišuje od ostatních. Jedinečnost vašeho nápadu, kterému jste propadli. Věřte si, vystupte z průměru a přestaňte být anonymními dárci inspirace svým konkurentům! Buďte originální!

V minulém díle Patentové kanceláře jsme si vysvětlili funkci ochranných známek. Dnes je tedy na řadě, podívat se na to, co vše lze jako ochrannou známku použít a zapsat.

Podnikání na internetu je v České republice poměrně kontroverzní oblast. Existuje zde mnoho větších i menších odborníků a guruů a každý říká něco jiného. Z toho důvodu jsme se rozhodli, ve spolupráci s internetovou agenturou Next Vision, vytvořit seriál na toto téma. Nemáme v plánu vás jen namotivovat, ale podělit se s vámi o naše zkušenosti a ukázat vám, jak internet doopravdy funguje.